Alex Grey 


Mám jednoho kamaráda, který má docela osobitý koníček. Poznává hranice svého vnímání hluboko zakotvené v nejzazších koutech jeho mysli pomocí droga sám o sobě říká, že si užívá poznávání skrze látky své tělo i psychiku a jejich možnosti.
Kamarád má skvělou rodinu, přítelkyni a zajímavou práci, která ho baví a která mu vynáší tolik, aby se v životě ničím neomezoval. Poznala jsem ho někdy v minulém roce ve chvíli, kdy jsme ve čtyřech lidech vklidu seděli na lavičce a popíjeli a já se s ním prohodila pár slov. Přišel mi jako jeden z mála lidí, kteří vědí, o čem mluví, protože se v tom buď pohybují nebo čtou. A tenkrát mi poprvé řekl, čemu se věnuje. Nedávno jsem brouzdala po internetu a všimla si toho, že se všude hojně vyskytuje téma drogy, obzvlášť na teen blozích, které mluví o jejich drog v zájmu jejich známých, kteří jim propadli. To mi teda přišlo jako děsná nuda.
Napadlo mě napsat článek o tom, čím vším se dá ještě bohatě (a hlavně přírodně) sjet, protože mi přijde, že dnešním mladým se samotný drogy už okoukaly, a tak je různě kombinujou. A tak jsem si vzpomněla na svého kamaráda. Ten mi poslal odkaz na stránku biotox.cz. Ta je mimochodem dost zajímavá, autor píše nejen o drogách přírodního původu, ale i o éčkách, čtivé články o organické biologii a toxikologii a o umění všeho druhu pod vlivem dog. Zmiňuje tam některé autory hudby a celosvětové i české umělce.

Web Biotox píše o původu psychedelic artu:
,,Slovo psychedelický znamená „mysl zobrazující“. Psychedelický stav není psychózou, přestože jí může být přechodně podobný, a halucinace mohou a nemusí být jednou z mnoha jeho součástí. Navíc samotná psychóza či halucinace těžko člověka o něco obohatí, zatímco psychedelický stav zasahuje nitro člověka zásadním způsobem a má psychoterapeutický potenciál, umožňuje výzkum různých rovin a rozměrů vědomí, lepší poznání sebe sama a rozvoj dalšího osobního růstu, i rozvoj tvořivých procesů a řešení problémů. Také zkoumání podstaty a regulace bolesti i rozšíření rozkoše, včetně rozkoše sexuální. Tento směr sice odstartovaly drogy, ale současným trendem je snaha o to obejít se bez nich a navodit si psychedelický stav pomocí hudby, meditace a jógových cvičení.“


Mezi populární umělce patří Robbie. Pochází z Anglie a jeho díla po dobu patnácti let vycházely z jeho cestování po světě. Robbie neměl nikterak zvlášť velké vědomosti o umění, a tak začal maloval z ničeho. Své práce vystavoval na různých festivalech v Londýně, kde si přišel na nevídaný úspěch. Navrhoval obal alba Ordinary Magic pro hudebníky Brendu Layne a Tommyho Osunu. Během patnáctileté kariéry namaloval přes 140 obrazů a několikrát dostal nejvyšší ocenění v soutěži 3Datelier Visual Art Award.



Jeho díla mi tak trochu připomínají pop art, Robbie mimo jiné pracuje s UV barvami.


  Dalším umělcem je Pablo Amaringo, indiánský šaman a amatérský výtvarník pocházející z Amazonie. Mimo jiné měl také své žáky (mezi něž patří i český umělec kráčející v jeho stopách), ale bohužel v roce 2009 zemřel v Peru na řadu srdečních chorob.



Otto Placht je český výtvarník, který se narodil v Praze. V 80.letech vystudoval akademii výtvarného umění a od roku 1990 pracoval jako asistent ve studiu pamětihodnostích děl. Kritikové jej označili za jednoho z nejvýznamějších umělců své generace. V Roce 1993 cestoval do Miami, kde se setkal s Pablo Amaringem. Krátce po jejich setkání odjel do města Pucallpa v Peru, kde se přihlásil do jeho školy. Dnes žije v jendom z měst Amazonie. Jeho díla byla a jsou mnohokrát vystavována veřejnosti po celém světě.


 Alex Gery je profesionální malíř z USA, který ve své tvorbě poukazuje na souvislost mezi našim vlastním vědomím a celosvětovými problémy. Psychedelic art je hodně spojen s ekologickým povědomím, hledá cesty, jak udržet civilizaci a přitom nezničit prostředí, ve kterém žijeme.



Docela mě to zaujalo, dlouho jsem hledala nějakej směr, kde bych se mohla najít. Mám tu doma pár malých pláten a s přítelem jsme přemýšleli nad nějakým společným obrazem. Měla jsem tehdy určitou představu v tomhle duchu svoji část obrazu. Taky nám visí přímo na zdi dva obrazy Salvadora Dallího. :D
Trochu jsme se inspirovala a vyhledala si další obrázky psychedelic artu a nastavila si docela pěknou tapetu na mobilu, ze který mám ohromnou radost. :D





Categories: ,

Leave a Reply